Motoryzacja

Honda Africa Twin – co warto wiedzieć o tym modelu?

Honda Africa Twin – co warto wiedziec o tym modelu

Honda Africa Twin to legenda w ofercie japońskiej marki. Choć na odświeżoną wersję Japończycy kazali czekać aż 15 lat, ci, którzy czekali na jej premierę, nie mogą czuć się rozczarowani. Dlaczego CRF1000L to model aż tak wyjątkowy?

Historia modelu

Dzisiaj śmiało można powiedzieć, że Honda Africa Twin to legenda pośród enduro. Jej pierwsze wydanie wyposażone w widlastą dwucylindrową jednostkę o pojemności 750 cm3 przygotowano z myślą o rajdzie Dakar. Okazała się w tym nadspodziewanie dobra, co poświadcza fakt, że przez 7 lat (1993 – 2000) nie zdecydowano się na żadne większe modyfikacje. Honda została zaprojektowana z myślą o dalekich, nieutwardzonych trasach, co przełożyło się na bardzo dobre właściwości terenowe i wysoką niezawodność.

Nowa wersja

Nowy model, o powiększonej o 250 cm3 pojemności skokowej, może podobać się już na pierwszy rzut oka. Skonstruowany jest w taki sposób, że wygląda na oko na co najmniej 50 kg lżejszy niż jest w rzeczywistości, ponadto atrakcyjne malowania, jak chociażby Rally, nie pozwolą nikomu przejść obok niego obojętnie.

Jednak niewiele osób decyduje się na zakup motocykla, a zwłaszcza enduro, kierując się wyłącznie wyglądem. Nowa Honda Africa Twin, podobnie zresztą jak jej poprzednik, oferuje wyśmienite właściwości terenowe. Inżynierowie Hondy poświęcili sporo pracy zarówno osiągnięciu niskiej masy własnej motocykla (niespełna 240 kg ze skrzynią DCT), jak również obniżeniu jego środka ciężkości (sam motor ma 25 cm prześwitu). Nowa Honda wybacza naprawdę sporo błędów kierowcy. W dużej mierze udało się to dzięki zastosowaniu rzędowej dwucylindrowej jednostki zamiast stosowanej do tej pory jednostki widlastej. Sprytny zabieg, polegający na przestawieniu czopów wału o 270 stopni, sprawił, że nie każdy jest w stanie „usłyszeć” zmianę podczas pierwszego kontaktu z maszyną.

Nowością, szczególnie w porównaniu z poprzednikiem, jest zastosowanie automatycznej przekładni DCT, którą możemy wybrać jako dodatkową opcję. Dość trudno jest zaakceptować jej obecność w motocyklu, który słynie z prostoty i bezawaryjności. Powoduje ona jednak, że jazda po mieście staje się niemal tak przyjemna i łatwa, jak miejskim skuterkiem, a o zmianie biegów możemy zapomnieć. Poza skrzynią, opcjonalną zresztą, znajdziemy niewiele elektroniki – głównie ABS i kontrola trakcji, sprawiające się nadspodziewanie skutecznie.

Nowa Honda Africa zapewnia świetną trakcję, zarówno przy prędkościach autostradowych, jak i podczas parkowania. Tę drugą docenią szczególnie niskie osoby, bo w połączeniu ze smukłą linią pozwoli im to wygodnie manewrować tym sporym, co by nie mówić, motocyklem. Nawet przy prędkościach zbliżonych do maksymalnych (czyli około 200 km/h) nadal pozwala ona pewnie pokonywać zakręty.

Czy warto?

Bez cienia wątpliwości Honda Twin Africa to bardzo udana kontynuacja legendarnego modelu japońskiego producenta. Model zapewni mnóstwo radości z jazdy na trasach, ale wyśmienicie sprawdzi się również w ruchu miejskim. To jedna z najciekawszych opcji w tej półce cenowej, jak i pojemnościowej.

Źródło: autowitolin.pl – modele motocykli Honda

Related Articles

Dream D-Type, czyli co nieco o początkach Hondy

Redakcja

Jakie uprawnienia musisz zdobyć, jeśli chcesz pracować jako kierowca cysterny?

Redakcja

Niestandardowe metody wykorzystania autolawety – poradnik

Redakcja

Dodaj komentarz