Biznes

Dlaczego warto dbać o wizerunek firmy w mediach społecznościowych?

Dlaczego warto dbac o wizerunek firmy w mediach spolecznosciowych

Wraz z rozwojem nowoczesnych technologii wszelkie formy aktywności firm przeniosły się do wirtualnej rzeczywistości. Wg badań z lutego 2018 roku przeprowadzonych przez Gemius statystyczny Polak spędza on-line średnio 2 godziny i 6 minut dziennie. Większość tego czasu to przeszukiwanie wyszukiwarki Google (ok. 30 minut), przeglądanie Facebooka (ok. 36 minut) czy treści w serwisie Youtube (ok. 16 minut). Nie dziwi więc, że coraz większa liczba przedsiębiorców jest obecna w internecie. Większe korporacje decydują się na zatrudnienie specjalistów od social mediów, których zadaniem jest tworzenie atrakcyjnej dla użytkowników zawartości, w mniejszych firmach, właściciele często samodzielnie prowadzą firmowe konta w portalach społecznościowych. Dlaczego planowanie strategii wizerunkowych w działaniach on-line przynosi wymierne korzyści?

Więcej nie znaczy lepiej

Zintensyfikowanie działań w internecie doprowadziło do ogromnego chaosu informacyjnego. Przeciętny użytkownik z każdej strony atakowany przez reklamy i materiały promocyjne zapamiętuje jedynie niewielki ułamek oferowanych treści. W związku z tym niezbędna jest strategia przemyślanego wdrażania contentu (czyli internetowej zawartości). Umiejętne publikowanie treści zwiększa szansę na pozyskanie potencjalnego klienta. Wymaga to jednak opracowania materiałów wyróżniających się na tle konkurencji, a więc kreatywnej i unikalnej, najlepiej angażującej w jakiś sposób użytkowników scrollujących tablicę na portalach społecznościowych. Prowadzenie konta firmowego na najpopularniejszych portalach wymaga także znajomości regulaminów (jego złamanie może skończyć się czasowym lub permanentnym zablokowaniem konta, a to – katastrofalnymi skutkami wizerunkowymi dla przedsiębiorstwa). Warto mieć świadomość, że internet dostarcza ogromnych możliwości, jeśli chodzi o możliwość nawiązania interakcji i zwiększania zaangażowania użytkowników i tworzenia się społeczności wokół konkretnej marki.

Istotne jest również śledzenie trendów i dostarczanie klientom usług takiej zawartości, jakiej oczekują. Warto dobrać kanał komunikacji, jak i sposób prezentowania treści, który będzie zgodny z profilem prowadzonej przez nas działalności. Niezwykle istotna jest analiza podejmowanych działań, która pozwala uzyskać odpowiedzi na kluczowe pytanie: jakie treści spotykają się z reakcjami klientów, a które pozostają bez odpowiedzi. Odpowiednio przygotowana strategia działań korygowana w czasie na podstawie przeprowadzanej analizy może być kluczem do odniesienia sukcesu w firmowych mediach społecznościowych.

Raźniej w stadzie – tribal marketing

Chociaż kreowanie wizerunku w mediach społecznościowych jest procesem stosunkowo nowym,  wywodzi się jednak od obserwowanego już kilkadziesiąt lat temu tzw. tribal marketingu (marketing plemienny). Według tej koncepcji korzystanie z danego produktu czy usługi nie jest uwarunkowane demograficznie, lecz towarzyszące tej czynności zachowanie czy zwyczaj gromadzi sporą grupę zainteresowanych odbiorców, nieograniczonych w żaden sposób barierą płci i wieku. Błyskawiczne rozpowszechnianie się informacji w internecie doprowadziło do utworzenia licznych grup i forów internetowych zbudowanych wokół marek, na których udzielają się ich pasjonaci. Dziś to właśnie portale społecznościowe stwarzają najlepszą okazję do tego rodzaju aktywności.

Podsumowując, jedynie kreatywna i przemyślana aktywność w mediach społecznościowych zwiększa szansę na pozyskanie potencjalnych klientów. Opierając się na teorii tribal marketingu, niezwykle istotne jest nawiązanie interakcji z użytkownikami zainteresowanymi produktami z naszej branży. Wymaga to dotarcia do użytkownika i utrzymania z nim kontaktu, oferując spersonalizowaną i dopasowaną do jego oczekiwań usługę.

Źródło: firmaprzyjaznaklientowi.pl – badanie satysfakcji klienta

Related Articles

Produkty sypkie, czyli co?

Redakcja

Hemoglobina suszona dla drobiu – zalety

Redakcja

Fitogeniczne dodatki paszowe w żywieniu ryb hodowlanych

Redakcja

Dodaj komentarz